Byl jsem již na mnoha různých esoterických a psychologických "kurzech" a tento...

10.10.2012

Rád bych zde napsal pár slov k víkendovému úvodnímu plzeňskému semináři Hladina klidu, kterého jsem se zúčastnil. Především bych chtěl za tuto možnost poděkovat. Budu psát především o tom pozitivním a na závěr jen jedno malé negativum.

Byl jsem již na mnoha různých esoterických a psychologických "kurzech" a tento se proti ostatním odlišoval jednou, pro mě zásadní věcí: 

Bylo zde jasně řečeno, že dokud není v pořádku tělo, energie nemá možnost proudit a tudíž všechny meditační snahy a jinak velmi dobré metody na změnu sebe, svého okolí a následně světa nemají efekt, jaký adepti očekávají. 

Mnoho lidí bez této i mnou už dlouho pocítěné pravdy se pak mnoho let snaží o spojení s "vyššími dimenzemi" a jen malé procento, které má to štěstí a je po této stránce v pohodě i bez cvičení, zažívá pocit spojení a vytváří to, o čem pak píší spoustu knih. Toto skutečně musím vyzdvihnout.

Stejně tak se mi moc líbilo, jak Tomáš ukázal, že je důležité si projít celou cestu, zjednodušeně od "země" až po "nebe", aby mohl být celistvým. 

Mnoho kurzů, se kterými jsem se setkal, nabízelo pouze omezené zaměření (tantra, meditační praktiky, tolik populární konstelace), které rozhodně nejsou špatné, ale chybí zde celistvost a propojení, bez něhož se nedá "operovat".

Také jsem měl dobrý pocit, že nejsem na kurzu někoho, kdo strávil pár měsíců v ašrámu a ihned si do jména dosadil "svámí", nebo "višnupanda", aby se to na plakátech dobře vyjímalo, ale kluka, který se snaží spojit logiku s duchovnem a našel, že v tom nejsou rozpory, stejně tak, jak to vidím já.

Dále bych se chtěl podělit o jednu osobní novou zkušenost, která mi pomohla ve vstřebání zážitků z kurzu. Mám už delší dobu problémy s krční páteří, které se dost zhoršily asi týden před seminářem. Pociťoval jsem dlouhodobě, že je to jedna z věcí, které mi brání v tom, aby energie proudila, tak, jak má. 

Tomášova spolupracovnice, Hanka, mi dokázala pomoct a nejenom, že jsem mohl bez bolesti a prášků otočit hlavou, ale také jsem konečně mohl pocítit volný proud blokované energie a s tím spojené spontánní vize a pocity. Zvláštní trochu je, že dnes se mi během dne bolest opět vrátila a určitě se ze zmíněnou paní telefonicky a na živo spojím a zeptám se, co s tím mohu dělat.

Bylo by ještě mnoho, co psát, ale jako informace to snad postačí. 

A to jedno závěrečné negativum: Informací bylo skutečně mnoho a myslím, že i trochu někdy nesrozumitelných pro ty, co se třeba duchovnem nezabývají více let, jako já, někdy trochu i podávaných malinko na přeskáčku a hůř se v tom občas hledal ten celek. Často bylo počítáno s tím, že příchozí "už vědí", takže asi pro úplného laika na poli esoteriky by to mohlo být nesrozumitelné. 

Na druhé straně mi přišlo, že tam moc takových nebylo a pro mě je potěšující, že čím dál tím víc v posledních měsících a letech chodí na tyto kurzy také muži, což dříve úplně běžné nebylo.

Je vidět, že se asi něco opravdu děje.

J.F.

© Tomáš Bezděk 2020 - Obchodní podmínky a Ochrana osobních údajů v menu / kontakt
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky